יום ראשון, 17 במרץ 2013

Vector


ברוך הבא לעתיד.
זה עולם טוב בהרבה מזה שאתה מכיר. העוני והאבטלה חוסלו, כמו גם עבודת הכפיים. הכלכלה העולמית החדשה מאפשרת לכולם לעבוד בהייטק, בקיוביק ממוזג מול מסך מחשב. הפשע והטרור חוסלו והבטחון האישי מעולם לא היה טוב יותר, עם מספיק מאבטחים כדי למנוע אפילו את הפשע הקל ביותר. אפילו הזיהום חוסל. השמיים מעולם לא היו כחולים יותר, וים של בניינים לבנים מבריקים מתמשך אל האופק.
במילים אחרות: אוטופיה.

WUB WUB WUB

אבל תמיד יש מישהו לא מרוצה. מתישהו, איפשהו, אחד מהמוני ההיפסטרים שיושבים ומאזינים למוזיקה עתידנית (בטח דאבסטפ) באייפוד העתידני שלו בעודו גולש בפייסבוק העתידני שלו הולך להשבר. הוא לא רוצה להיות עוד חליפה, עם עבודה נוחה, פרודקטיבית ומכניסה. הוא רוצה להיות חופשי. ולרוץ.
ואז הוא יקפוץ מהחלון.
למזלו, זה העתיד. מדינת הרווחה העתידית מודעת לסיטואציה, ואיפשהו בבניין נמצא בכוננות איש אבטחה שיעשה הכל כדי להציל את האצן שלנו מעצמו. הוא אתלט טוב יותר, הוא מיומן בשימוש בכלי נשק לא קטלניים, והוא לא יוותר עד שיעצור את האצן שלנו לפני שהוא נופל איזה מאה קומות למטה.
ברוכים הבאים לעולם של Vector. ברוכים הבאים לעתיד.

היפסטר, לאאא!!!
לרוע המזל, אנחנו משחקים את ההיפסטר.
התפקיד שלנו הוא לרוץ. לרוץ קדימה, לקפוץ מגג לגג ולבצע כל תרגיל פארקור שאנחנו מכירים כדי לברוח מאיש האבטחה לפני שהוא משיג אותנו ומהמם אותנו עד שנרגע ונצא מהקריז.
אם נבצע את המסלול בצורה מושלמת, בזמן המינימלי האפשרי ועם כל תרגיל בספר אולי נצליח לחמוק מהמאבטח לעוד כמה דקות ולהמשיך את הריצה המטורפת לעבר מוות ודאי במקרה הגרוע ושילוב של אבטלה, הפניה להסתכלות וכתב אישום על נזקי רכוש במקרה הטוב.

מסך טעינה. אתם הולכים לראות את זה יותר מאת שאר המשחק.
העולם דרכו אנחנו רצים דומה באופן חשוד לזה של Mirror's Edge, עוד משחק בגוונים כחלחלים על ריצה בין גגות עתידניים נקיים במיוחד. אבל בניגוד לפיית' המצודדת, הגיבור שלנו (והשומר שרודף אחריו) הוא צללית, כמקובל במשחקים של היפסטרים.
השליטה באצן שלנו היא באמצעות החלקת האצבע על המסך: החלקה למעלה לזינוק, למטה להחלקה וקדימה לספרינט. רוב הזמן הבחירה במהלך הנדרש מוכתבת ע"י סוג המכשול, ככה שהאתגר האמיתי הוא בלתזמן בצורה מושלמת כל מהלך כדי לוודא שלא עוצרים לרגע ומגיעים לסוף המסלול בזמן הקצר ביותר האפשרי.

בעולם האמיתי קפיצה דרך חלון זכוכית נגמרת בחתכים די רציניים
בנוסף, לאורך המסלול מפוזרים בונוסים וכסף שאפשר לאסוף. ככל שאוספים יותר, הניקוד בסוף השלב יהיה גבוה יותר.
לאורך המסלול יופיעו גם מספר אייקונים של מהלכים מיוחדים (המספר הוא שלושה). החלקה מעלה בדיוק כשעוברים אותם תגרום לאצן לבצע מהלך מגניב במיוחד כמו סלטה לאחור או תפיסת עדן חלון תוך כדי זינוק דרכו.
רק ביצוע כל שלושת התרגילים בכל שלב מבטיחה את הניקוד המקסימלי. שזה אומר, כמו שאומרים ב-Angry Birds, שלושה כוכבים.

אני כל כך הולך לעשות משהו מגניב כשאני אגיע למטה. אם אני לא אשבור את הקרסוליים בנחיתה.

עכשיו, לא חייבים שלושה כוכבים כדי להתקדם לשלב הבא. אבל אם התנייה של שנים של משחק ב-Angry Birds הפכה אותך לאובססיבי ואתה חייב שלושה כוכבים ב ה כ ל תתכונן לעבוד בשביל זה.
לפני שאפשר לבצע את המהלכים המיוחדים בכל שלב צריך לקנות אותם. כצפוי, סכומי הכסף שאתה אוסף בכל שלב הם נמוכים משמעותית ממחיר שלושת המהלכים שצריך כדי להשלים כל שלב. שזה אומר לחזור על כל שלב הרבה, הרבה פעמים, או לשלם כסף אמיתי.
כסף גם קונה לכם מיני צ'ופרים כמו בונוסים לשימוש חד פעמי כמו להאט את הזמן לכמה שניות, או מיני קישוטים לדמות שלכם כמו צעיף או כובע. של היפסטרים.
בקיצור, Freemium.

Freemium!
אבל מה שבאמת חשוב זה המשחק עצמו. האם זה כיף לרוץ ולקפוץ מגג לגג, לתעתע בגרוויטציה, להביס את השעון ולגרום לשומר מודאג התקף אסטמה?
ובכן, כן ולא.
כשזה עובד, זה באמת נחמד. כמו הרבה משחקים מוצלחים כל שלב הוא מספיק קצר ופשוט כדי לא לתסכל, אבל לתת תחושת הישג אמיתית כשמצליחים לעבור אותו ממש טוב. וזה גם נראה לא רע, עם אנימציה חלקה ומשכנעת שמצליחה להתאים את עצמה בצורה משכנעת למצבי קצה כמו כשהאצן מפספס, מחליק או נתקל במשהו.
הבעיה היא שזה לא תמיד עובד.
לתחושתי, המשחק מפספס מדי פעם את התזמון של הפעולות שאתה נדרש לבצע. וכשהצלחה תלויה בביצוע מושלם זה אומר שהרבה פספוסים מרגישים מתסכלים פשוט כי אתה לא מרגיש שהם באמת באשמתך.
יכול להיות שזה בגלל התלות במשהוא לא מדוייק כמו החלקה על המסך במקום נגיעה קצרה והחלטית בכפתור. יכול להיות שהרגע בו המשחק מזהה את סוף ההחלקה על המסך שביצעת הוא לא תמיד קונסיסטנטי. בכל מקרה זה לא תמיד מרגיש מיידי, ובמשחק הזה- זה כל מה שיש.

שוקר לפנים. אתה תודה לו אחר כך.
אבל מעבר לזה, למה אתה טורח בעצם? צעד מאחוריך נמצא שומר שמבצע בצורה מושלמת את כל מה שאתה מנסה לעשות. במקרה הטוב, אתה תהיה אולי טוב כמוהו, ותחמוק מתפיסה פשוט כי הוא התחיל קצת אחריך. אבל הוא עושה את זה בשריון קרב מלא, ויכול להכניס בך שוקר תוך כדי קפיצה.
אתה אף פעם לא תהיה טוב כמוהו.
לא עדיף שתחזור למשרד? הפייסבוק שלך לא יעדכן את עצמו...

היה יותר טוב אם זה היה יותר טוב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה