יום שישי, 14 בדצמבר 2012

SHADOWGUN: DeadZone - בוא נראה מה הנייד שלך יכול לעשות

SHADOWGUN: DeadZone הוא המשחק שאתם הולכים להשתמש בו כדי להצדיק את ה-3500 שקל ששילמתם על הגלקסי שלכם (או כדי ללעוג למי ששילם 5000 שקל כדי שיוכל לעשות את אותו הדבר על האייפון הקטנטן שלו). זאת אומרת, אם הנייד שלכם מספיק קשוח כדי לעמוד במשחק הזה.

להלן סרטון:



בוא נהיה כנים. לא בטוח שיש לכם הסבלנות או כח הרצון כדי ללמוד להיות סבירים במשחק הזה. ובלי זה הוא לא הולך להיות ממש כיף. אבל אתם עדיין תרצו להשאיר אותו מותקן, כי הוא פשוט נראה כל כך טוב.

SHADOWGUN: DeadZone, או בעברית: רובהצל: אזורמת, הוא משחק יריות מרובה משתתפים. מיותר לציין שהוא דורש חיבור לרשת כדי לשחק.
המשחק הוא freemium ובא מבית היוצר של MADFINGER Games, האנשים שהביאו לכם כמה מהמשחקים המרשימים ביותר לאנדרואיד: Samurai II: Vengence, SHADOWGUN ו-DEAD TRIGGER. המשותף לכל המשחקים האלה (מלבד כותרות ב-ALL CAPS ו/או נקודותיים: כותרת משנה) הוא שהם מתבססים על מנוע Unity 3D, מנוע תלת מימד יותר זול ופחות מהולל מ-Unreal, אבל כזה שעובד כמעט על כל פלטפורמה. ו-MADFINGER מוכיחים שוב ושוב שהם יודעים איך לנצל אותו כדי להפיק משחקים שלא רק נראים (ממש ממש ממש) טוב, אלא גם משתפים פעולה עם המדיום עליו הם רצים. רוצה לומר: הם עובדים טוב על מכשירים עם מסך מגע קטן כמו בנייד שלך. זה לא עניין של מה בכך, עם מסתכלים על כל הנסיונות הכושלים בתחום הזה. כן, N.O.V.A 3, אני מסתכל עליך.

So...pretty...
אם נסתכל על שם המשחק, נראה אוסף של מילים כל כך גבריות שיש להם שערות בעיצורים: SHADOW! GUN! DEAD! ZONE!
מה שמנסים להגיד לנו פה זה שאין פה יותר מידי עלילה. זה משחק על חבורת אנשים (ונשים, ויצורים) שנפגשים על בסיס קבוע לאורגיה של רצח בעזרת נשק חם. אם יש קשר ל- SHADOWGUN המקורי הוא לא מוזכר הרבה, מלבד אולי שכמה דמויות ממנו ניתנות לבחירה כאן.

הרקדנית היא רובוטית מתנקשת. יש לה שמלה קצרצרה ומסכת גז. אין לה חזיה.
אוקיי, תכל'ס. DeadZone הוא משחק FPS סטנדרטי. כלומר, מלבד זה שהוא משוחק מגוף שלישי. אם אי פעם שיחקת באיזה שהוא shooter אונליין: Unreal, Team Fortress, אחד מאלה? אז אתה יודע בדיוק מה יש פה:
הצטרף למשחק, הרוג כמה שיותר את חבריך למשחק עד שהזמן אוזל, קבל ניקוד בהתאם והתקדם הלאה.
זה אולי מאוד נפוץ ב-PC, אבל לא קורה הרבה בנייד, ובטח לא בצורה שמאפשרת לך לנצל את הכישורים שפיתחת במשך שנים של התמקצעות על עכבר ומקלדת. עוד על זה בהמשך.

הם מוסיפים מים כמעט לכל מפה, רק כדי שתראה איזה יפה הם עושים מים
מתחילים בבחירת סוג משחק. האפשרויות הן DEATHMATCH, בו כולם יורים על כולם חופשי, ו-ZONE CONTROL, בו שתי קבוצות נלחמות על שליטה בנקודות במפה. לא באמת הייתם צריכים את ההסבר הזה, נכון?
יש בתיאוריה 6 מפות, 3 לכל סוג משחק (נראה לי). כולן גדולות, מפותלות, ומלאות קומות, מדרגות וחביות אדומות מתפוצצות.

ככה אתה נראה מת. תתחיל להתרגל.
העניין הוא, שכדי לנווט במפות מורכבות כאלה, תוך כדי יכולת לראות ולצלוף בכל בני הארבע עשרה העצבניים מרחבי העולם שמתרוצצים סביבך, אתה צריך להיות מסוגל לנוע בחופשיות, להסתכל בחופשיות ולהפעיל את כל היכולות הנוספות שלך בצורה אינסנקטיבית, כל זה בלי כפתורים שאתה יכול להחזיק ולהרגיש מתחת לאצבעות.
הפתרון כאן הוא פשוט, ודומה למה שניסו כבר במשחקים אחרים, אבל עובד מצוין ברגע שמתרגלים:
האזור השמאלי של המסך שולט בתנועה, ושקול ל-WASD במקלדת. תנועות של האגודל כאן יגרמו לדמות לרוץ קדימה, אחורה ולצדדים.
האזור הימני (מלבד הכפתורים שאפשר לראות בתמונות) שקול ל-mouse look. תנועות של האגודל השני כאן יפנו את המבט, הכוונת וכוון הריצה של הדמות.
כך, בשילוב של שני האגודלים אפשר להגיע לשליטה טובה כמעט כמו עכבר ומקלדת (או טובה בערך כמו שלט של קונסולה, אני מתאר לעצמי).
הכפתורים בצד ימין מאפשרים לירות, לרוץ מהר, להתגלגל, לטעון ולבצע פעולה מיוחדת כמו לזרוק רימון.
אפשר אפילו להתאים את איך שכל זה עובד במסך האפשרויות, למשל לקבוע את גודל כפתור היריה במסך.

פיו פיו פיו! בלאם בלאם!
כמקובל במשחקי יריות מגוף שלישי, אפשר גם לרוץ ישר לכל דבר שנראה כאילו הוא עלול להיות מחסה, והדמות שלך תשתופף בגבורה מאחוריו ותציץ רק כדי לירות במה שלפניה. חשוב לזכור, כמובן, כל החארות בני הארבע עשרה נמצאים תמיד מאחוריך.

כל משחק נמשך עשר דקות, במהלך תהרג המון המון פעמים. כשתשתפשף קצת תלמד שאם ממילא אתה נהרג כל הזמן למה לא להשתמש ברימון היד שלך (שמתחדש בכל פעם שאתה חוזר) כדי לדפוק מישהו בלי לכוון. ואם הוא עובר ליד חבית אדומה על אחת כמה וכמה חובה לפוצץ את השכונה שלו.
אחר כך תתחיל לצבור כסף, ותשדרג את הנשק שלך למשהו שאשכרה גורם נזק למי שפוגעים בו.
ואז באמת תתחיל להנות.

פיו פיו פיו! בלעעע!
כסף.
המשחק הוא כאמור חינמי. כסף מרוויחים על הביצועים בכל משחק. ובמסך המחקר של המשחק אפשר לקנות בעזרתו כלי נשק חדשים ומגוון שדרוגים.
כלי הנשק מתחלקים לקטגוריות הסטנדרטיות (קצר טווח, תקיפה, צלפים וכו'), ובכל אחת יש שלושה כלי נשק זמינים. לכל נשק יש גם שלושה שדרוגים.
בנוסף אפשר לקנות גם יכולות מיוחדות ושדרוגים לדמות כמו הגדלת כמות הבריאות או מספר הנשקים שאפשר לסחוב.
מתחילים, אגב, אם יכולת לקחת רק נשק אחד לתוך המשחק. זה מספיק.

עם הכסף מרוויחים גם נסיון, עבור כל כמות נסיון עולים בדרגה. על פניו נראה שהמשחק מנסה לשדך פחות או יותר שחקנים באותו אזור דרגות למשחקים, מה שמקטין טיפה את הסיכוי שיטבחו בכם איך שאתם מגיחים למשחק.
עדיין הולכים לנגב אתכם את הרצפה, כמובן. אל תהיו תמימים.

היי, המצאתי את המאג! אני חוקר!

הסיבה שנשקים קונים במסך המחקר ולא נגיד ב-, לא יודע, חנות? היא שהחנות שמורה לדברים שקונים בזהב.
זהב קונים במשחק הזה בכסף אמיתי (או בהתקנת מליון אפליקציות מפגרות דרך Tapjoy), וכל מה שהוא קונה לך בחנות זה skins, שזה דמויות נוספות מעבר לארבע שיש ככה, ומגוון כובעים וקסדות לשים עליהם. כי מה יותר אלגנטי ממוטנט עם מסכת גז ומעליה צילינדר? בדיוק. שום דבר.
ככה שבתיאוריה זה לא שזהב נותן לך יותר מאיזשהו יתרון קוסמטי, נכון?

כן כן. פרימיום זה אחלה. נודניק.
...חוץ מזה שאפשר לקנות בזהב גם מנוי פרימיום לכמה ימים, וכשאתה בפרימיום אתה מרוויח פי כפליים כסף ונסיון בכל משחק. כמו שטורחים להזכיר לך בסוף כל משחק.

אבל בסופו של דבר, מה שקובע במשחקים מסוג זה זה בעיקר הכישורים שלך. שחקן גרוע, גם בפרימיום ועם נשק יקר, יירצח במהירות ע"י כל שחקן עם נשק בסיסי ורפלקסים מהירים יותר.
שזה אומר שבשורה התחתונה מדובר פה במשחק שלמרות האתגר, מספר המפות המוגבל, הבאגים (הנדירים) והלאגים (הנדירים, אבל קצת פחות), מדובר במשחק שאתה באמת יכול ממש להיות טוב בו, ולהרגיש שהרווחת ביושר את ההתקדמות שלך בו על גופותיהן המרוסקות של בני הארבע עשרה הארורים.
והיי, חינם.
ותמיד יש את Tapjoy.
ויתרונות לא הוגנים אחרים...

אם רק זה לא היה freemium...
עריכה:
עדכנתי את הציון, ועשיתי את פסקת הסיכום קצת יותר מפורטת.
הסבר כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה